سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهود

هزینه اقامت در استابول

    نظر

 

استانبول یکی از شهرهای توریست‌پذیر و دیدنی در کشور ترکیه است که هرساله گردشگران زیادی از کشورهای مختلف از این شهر بازدید می‌کنند. این شهر در کنار تنگه‌ی بسفر و دریای مرمر واقع شده است و بین دو قاره‌ی اروپا و آسیا قرار گرفته است. هزینه‌های اقامت در این شهر نسبت به دیگر شهرهای اروپا کمی گران می‌باشد اما شما می‌توانید با برنامه‌ریزی درست و اختصاص بوجه‌ی مناسب هزینه‌ی اقامت خود را کم‌تر کنید و یک سفر جذاب و کم هزینه را تجربه کنید.

هزینه‌ی غذا

یکی از نکاتی که در تور استانبول توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند، غذاهای خیابانی این شهر است که شما با پرداخت هزینه‌ی کم می‌توانید غذاهای خیابانی نظیر دنر کباب، ماهی، کوفته و یا ساندویچ‌های سبزیجات نوش‌جان کنید که هزینه‌ی برای هر ساندویچ در حدود 5 لیر ترکیه برآورد می‌شود. رستوران‌های شهر استانبول بسیار مجلل و شیک هستند و هزینه‌ی هر وعده کمی گران برای گردشگران می‌باشد. همچنین توجه داشته باشید که نوشیدنی‌هایی نظیر قهوه ترک بسیار ارزان هستند اما از خوردن نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید، چرا که این نوع نوشیدنی نسبت به سایر نوشیدنی‌ها گران هستند.

هزینه‌ی هتل

زمان انتخاب اقامت‌تان در هتل‌های استانبول، برای اینکه خیلی از مرکز شهر دور نباشید و بتوانید از مکان‌های دیدنی‌های این شهر بازدید کنید، بهتر است در یکی از محله‌های سلطان احمد استانبول رزور کنید تا هزینه‌ی سفر خود را کاهش دهید. هزینه‌ی هتل‌ها در این شهر معمولاً به طور متوسط 25 لیر ترکیه برای شب برآورد شده است.

هزینه‌ی حمل‌ونقل

هزینه‌ی حمل‌ونقل در ترکیه بسیار ارزان و مقرون به‌صرفه می‌باشد، به عنوان مثال شما می‌توانید تنها با 6 لیر می‌توانید از فرودگاه آتاتورک تا مرکز شهر هزینه بپردازید. همچنین اگر از “استانبول کارت” استفاده کنید، هزینه‌های حمل‌ونقل شما تا 30 درصد با کاهش مواجه می‌شود.

ویزای ترکیه

بسیاری از ملت‌های دنیا برای ورود به خاک ترکیه باید ویزا تهیه کنند که هزینه‌ی آن نیز برای اتباع اتحادیه‌ی اروپا و آمریکا 20 دلار و برای اتباع استرالیایی و کانادایی 60 دلار آمریکا می‌باشد. اما کشورهای نظیر ایران، بلغارستان، جمهوری چک، یونان، آلمان، فلاند و سوئد می‌توانند بدون دریافت ویزا به مدت 90 روز در کشور ترکیه اقامت کنند. همچنین از سال 2014 افراد می‌توانند ویزای الکترونیکی دریافت کنند که ویزای الکترونیکی 90 تا 180 روز معتبر است و شما در تور ترکیه می‌توانید ویزای الکترونیکی خود را به راحتی از طریق آدرس وب‌سایت www.evisa.gov.tr تهیه کنید.