سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهود

اتصال آیفون به کامپیوتر با 3 روش کاربردی و آسون

اتصال آیفون به کامپیوتر با 3 روش کاربردی و آسون

 

 

نمیشه رد کرد که تموم نسلای آیفون از اولین آیفون تا آیفون ایکس نسل فعلی، نیرو محرکه ی سرگرمی بوده و هستن که تونسته ان به عنوان یک پخش کننده ی موسیقی، یک سینما و گالری عکسِ همراه در همه جا، مورد استفاده قرار گیرند. اما با افزایش کیفیت و وضوح فرمتای دیجیتال و به همون نسبت افزایش حجم، کاربران باید به طور همیشگی به دنبال راهی واسه اتصال آیفون به کامپیوتر باشن تا فایلای خود رو از آیفون به کامپیوتر انتقال دن و حافظه ی گوشیای خود رو خالی کنن. حتی اگه مشکل کمبود فضای خالی هم وجود نداشته باشه، کاربران ترجیح میدن، فضای بیشتری از آیفون خود رو خالی کنن تا گوشی اصطلاحا سبک تر شه و نیروی پردازشی کمتری واسه اجرای برنامه ها صرف کنه. همراه ما باشین، در این مقاله می خواهیم راه های اتصال آیفون به کامپیوتر رو به شما آموزش بدیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

     

  • افزایش سرعت گوشی اندروید و آیفون با چند ترفند آسون
  •  

  • برنامه های کاربردی آیفون؛ 30 اپلیکشن رایگان و جذاب واسه iOS
  •  

  • آموزش انتقال اطلاعات از اندروید به آیفون به آسونترین روش

 

1. نحوه اتصال آیفون به کامپیوتر با iCloud

 

آسونترین راه اتصال آیفون به کامپیوتر استفاده از iCloud اپله که فضای ذخیره سازی 5 گیگابایتی واسه عکسا، فیلما، اسناد، نرم افزارها و اطلاعات دیگر در اختیار شما قرار می ده و گوشی رو به شکل خودکار به روز نگه می داره.

 

 

     

  1. مطمئن شید که آیفون شما آخرین نسخه سیستم عامل iOS رو اجرا می کنه. واسه بررسی، به منوی Settings برید، روی General و بعد Software Update تپ کنین.
  2.  

  3. iCloud رو روشن کنین. به محض اینکه سیستم عامل شما به روزرسانی شد، دستیار نصب (setup assistant) به وسیله دستورالعملایی شما رو واسه فعال سازی دستگاه و تنظیم iCloud راهنمایی می کنه،‏ اما اگه از این گزینه ها استفاده نکردید، روی Settings > iCloud تپ کنین. اپل آی دی خود رو وارد کنین.
  4.  

  5. به Settings > iTunes & App Store آیفون خود برید و دانلودهای خودکار رو فعال کنین.
  6.  

  7. از سایت اپل، iCloud رو واسه ویندوز خود دانلود کنین.
  8.  

  9. iCloud رو باز کنین و با اپل آیدی خود وارد شید.
  10.  

  11. هرکدام از سرویسای iCloud رو که می خواید انتخاب کنین و روی Apply کلیک کنین. iCloud در ویندوز اکسپلورر، پوشهایی می سازه که تموم فایلای موجود در اون ذخیره می شن.

 

2. نحوه اتصال آیفون به کامپیوتر با iTunes

 

 

اگه ترجیح میدید آهنگا، فیلما، عکسا، مخاطبان، تقویما و پشتیبان گیریای دستگاه خود رو ازطریق حساب iTunes خود همگام سازی (Sync) کنین، دو روش واسه این کار هست: همگام سازی ازطریق USB یا Wi-Fi.

 

همگام سازی آیفون و کامپیوتر ازطریق USB

 

 

     

  1. iTunes رو باز کنین و مطمئن شید که آخرین نسخه رو در گوشی خود دارین.
  2.  

  3. آیفون خود رو به وسیله USB به کامپیوتر وصل کنین. باید گوشی خود رو در گوشه بالای طرف چپ iTunes در بخش دستگاه های وصل مشاهده کنین.
  4.  

  5. روی آیکون دستگاه کلیک کنین.
  6.  

  7. روی گزینه Settings در طرف چپ iTunes کلیک کنین تا انواع محتوایی رو که می تونین همگام سازی کنین، ببینین.
  8.  

  9. محتوای مورد نظر رو انتخاب کنین و بعد روی Sync در iTunes کلیک کنین.
  10.  

  11. روی Apply در گوشه طرف راست iTunes کلیک کنین. با این گزینه همگام سازی به شکل خودکار شروع می شه. حالا هر زمان که به وسیله USB به کامپیوتر وصل شید و iTunes رو باز کنین، دستگاهاتون همگام سازی می شن.

 

همگام سازی آیفون و کامپیوتر از راه Wi-Fi

 

 

 

 

 

 

 

     

 

اگه قبلا از این مطمئن شدین که آیفون شما از آخرین نسخه iTunes استفاده می کنه و گوشی و کامپیوتر شما از یک شبکه Wi-Fi استفاده می کنن، می تونین آیفون خود رو واسه همگام سازی با Wi-Fi تنظیم کنین. اما هنوز واسه انجام تنظیما نیاز به کابل USB دارین. آیفون خود رو از راه USB به کامپیوتر وصل کنین. حالا باید گوشی خود رو در گوشه بالای طرف چپ iTunes زیر دستگاه های وصل مشاهده کنین.

 

     

  1. روی آیکون گوشی کلیک کنین.
  2.  

  3. روی تب Summary کلیک کنین و گزینه «Sync with this device over Wi-Fi» رو انتخاب کنین.
  4.  

  5. روی Apply کلیک کنین و کابل USB رو قطع کنین.
  6.  

  7. محتوای مورد نظر واسه همگام سازی رو انتخاب کنین. این گزینه به شکل خودکار همگام سازی رو شروع می کنه.

 

Windows AutoPlay

 

 

می خواید کنترل بیشتری روی جای پشتیبان گیری فایلای آیفون خود در کامپیوتر داشته باشین؟ Windows AutoPlay رو امتحان کنین و دوباره کابل USB رو وصل کنین.

 

     

  1. آیفون خود رو ازطریق USB وصل کنین.
  2.  

  3. منوی Settings در کامپیوتر خود رو باز کنین و روی Devices کلیک کنین.
  4.  

  5. روی Auto Play در طرف چپ صفحه کلیک کنین.
  6.  

  7. روی گزینه Auto Play Defaults کلیک کنین تا محل قرار گرفتن عکسا، فایلا و موسیقیای خود رو مشخص کنین.

 

3. EaseUS MobiMover؛ برنامه اتصال آیفون به کامپیوتر

 

 

EaseUS MobiMover، یک نرم افزار رایگان واسه اتصال آیفون به کامپیوتره که به انتقال اطلاعات و مدیریت آیفون در عرض چند دقیقه کمک می کنه. کاربران اندرویدی می تونن خیلی آسون اطلاعات خود رو فقط با یک کابل USB به گوشی خود منتقل کنن و پس از اتصال، بی هیچ گونه نیاز دیگری به تموم اطلاعات شون در کامپیوتر دسترسی داشته باشن. اما از آنجایی که iOS یک سیستم عامل بسته که ورودیای کمی واسه دستگاه های غیر اپل فراهم می کنه، این وضعیت واسه کاربران آیفون خیلی متفاوته.

 

کابل USB به تنهایی نمیتونه به طور مستقیم آیفون رو به کامپیوتر وصل کنه. پس، پشتیبانی گیری از فایلای آیفون در کامپیوتر شخصی و فراهم کردن فضای بیشتر واسه کارکرد درست آیفون، بعضی وقتا سخت می شه. نرم افزارهایی مثل EaseUS MobiMover واسه تقویت مدیریت اطلاعات در آیفون طراحی شدن. با استفاده از این نرم افزار، اطلاعات آیفون مثل مخاطبان، پیاما، عکسا، صندوقای صوتی، زنگا و غیره می تونن به شکل کلی با چند مرحله انتقال و یا حذف شن، MobiMover جایگزینی بهتری واسه iTunes و iCloudه که از بعضی جهات خیلی کاربرپسند نیستن.

 

نحوه اتصال آیفون به کامپیوتر با MobiMover

 

 

اول، نرم افزار MobiMover رو روی کامپیوتر خود دانلود کنین. فایل 30 مگابایتی این برنامه خیلی حجمی اشغال نمی کنه و مقدار کمی از پردازشگر گوشی استفاده می کنه.

 

نسخه ویندوز نرم افزار MobiMover رو از اینجا و نسخه مک رو از اینجا دانلود کنین.

 

 

در مرحله دوم، iTunes رو واسه ویندوز دانلود کنین و با اپل آی دی خود وارد شید. اگه قبلا iTunes رو نصب کردین، از این مرحله بگذرید. در مرحله سوم، آیفون خود رو به وسیله کابل USB به کامپیوتر وصل کنین و با تپ روی گزینه Trust، به نرم افزار اجازه خوندن اطلاعات آیفون رو بدین. در آخر، بسته به هدف تون روی گزینه Transfer to Computer یا Custom کلیک کنین.

 

حالا می تونین، در کامپیوتر به اطلاعات گوشی آیفون خود دسترسی پیدا کنین، بعد می تونین، از این اطلاعات پشتیبانی گیری کنین، به شکل دسته ای پاک شون کنین و به کامپیوتر منتقل کنین. می تونین این کار رو با تموم اطلاعات ذخیره شده در آیفون ازجمله فیلما، موسیقیا انجام بدین. با مراحل آسون ی مشابهی، انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون، آیپد، مک و برعکس انجام می شن. انتقال عکسا از آیفون به آیفون با چند کلیک انجام می شن. یکی دیگر از ویژگیای برجسته ی MobiMover اینه که کمک می کنه تا اطلاعات آیفون مثل استریمای عکس و فیلم، رو در زمان خیلی کوتاه تری نسبت به حذف مستقیم آیفون، پاک کنین.