سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهود

اجتماعی شدن؛ 19 پیشنهاد ای که شخصیت اجتماعی شما رو شکوفا می کنه

اجتماعی شدن؛ 19 پیشنهاد ای که شخصیت اجتماعی شما رو شکوفا می کنه

 

 

آدمِ اجتماعی، آدمیه که از بودن در جمع لذت می بره و حتما میتونه رابطه خوبی با بقیه برقرار کنه. بعضی از مردم به شکل ذاتی اینطور هستن، ولی بعضی دیگر باید با سعی دوبرابر این اخلاق رو به دست بیارن. اجتماعی شدن امتیازات زیادی در روابط اجتماعی، عاشقانه و حتی روابط شغلی داره. با ما همراه باشین تا سه روشی رو که به شکوفا شدن شخصیت اجتماعی شما کمک می کنن، بهتر بشناسید.

 

 

 

 

 



 

 

روش اول: تعاملات روزمره خود رو تغییر بدین

 

 

1. فرقی نداره کجا هستین، با مردمی که با اونا ملاقات می کنین وارد گفتگو شید

 

 

با مردمی که همراه شما در صف صندوق مغازه قرار دارن، آدمایی که در محل کار، کنار آب سرد کن هستن یا هم کلاسی هاتون که در راهرو ی مدرسه می چرخن، صحبت کنین. یک راه خوب واسه اجتماعی شدن، سپری کردن زمان بیشتری از وقت خود با مردمه.

 

     

  • هر زمان که از اتاق خود بیرون میاید، فرصت مناسبی واسه خوش وبش کردن با دیگرانه.
  •  

  • هر چه قدر بیشتر سعی کنین سر صحبت رو با اونا باز کنین (حتی هنگامی که از کنار بقیه عبور می کنین)، مهارت تون در این کار زیاد می شه.

 



 

 

2. از دادن جوابای رُبات وار و ماشینی خودداری کنین

 

در بیشتر تعاملات روزمره، از شما یه سری از سؤالا پرسیده می شه که در طبقه ی احوال پرسی مؤدبانه جای می گیرن. مثلا: «حالتون چطوره؟» شما می تونین خیلی آسون با یکی از عبارات معمولی که بیشتر در اینجور تعاملاتی رد و بدل می شن جواب بدین، ولی با کمی شخصی کردن جواب خود، می تونین به مکالمه شور و حال بیشتری ببخشین. به اونا بگید واقعا حال تون چطوره طوری که باعث شه مکالمه با سؤالات مثل ادامه پیدا کنه. مثلا: «روزهای از این بهتر هم داشتم. شب گذشته خریدی کردم که خرج زیادی روی دستم گذاشت و اصلا ارزشش رو نداشت.»

 

     

  • زیادی خودمونی شدن ممکنه بعضی آدما رو ناراحت کنه و پس ممکنه گفت وگو از روند هدفمند خود خارج شه.
  •  

  • خیلی اوقات فردی که با اون صحبت می کنین، اجتماعی نیس. اینطور افراد همون جوابای خودکار و ماشینی رو ترجیح میدن.
  •  

  • در بین صحبت هاتون چیزی رو معلوم نکنین که تمایلی به بحث در مورد اون ندارین.

 

3. سؤال بپرسید

 

مردم دوست دارن در مورد خودشون صحبت کنن. هر چه قدر به زندگی اونا بیشتر علاقه نشون بدین، بیشتر از شما خوش شون میاد. یکی از بهترین راه ها واسه باز کردن سر صحبت، پرسیدن چند سؤال راحته!. مثلا:

 

     

  • اهل کجا هستین؟
  •  

  • امروز از چه وسیله ای واسه اومدن به سر کار استفاده کردین؟
  •  

  • تعطیلات آخر هفته خوش گذشت؟
  •  

  • می تونین در مورد لباس هاشون نظر بدین.

 



 

 

4. به صحبتای افراد گوش کنین

 

 

 

 

 

 

 

     

 

اگه از کسی سؤالی می پرسین، باید قادر باشین جواب اونو دنبال کنین. افراد متوجه گوش نکردن به حرفای اونا می شن. این کار غیرمؤدبانهه و از ایجاد یک رفت و امد هدفمند و خوب جلوگیری می کنه.

 

     

  • مطمئن شید که حرف فرد به پایان رسیده، بعد شروع به جواب دادن کنین.
  •  

  • وسط حرف بقیه نپرید.

 



 

5. حواس تون به لحن صدای تون باشه

 

 

تُن و مدولاسیون صدای شما، در مکالمات روزمره مهم هستن. اگه عجله دارین و می خواید گفت وگو رو به سرعت جمع وجور کنین، مخاطب شما متوجه این موضوع میشه. اگه مضطرب و نگران هستین، کمی زمان بذارین و به موقعیتی که در اون هستین فکر کنین. صرف کمی زمان و آزمایش حالت احساسی­ تون به شما کمک می کنه تُن صدای خود رو طوری تنظیم کنین که لحن غیرمؤدبانه ای نداشته باشه.

 

روش دوم: در دسترس باشین

 

 

1. به انجمنا و گروه های اجتماعی ملحق شید

 

 

یک روش خوب واسه آشنا شدن و رفت و امد با مردم، عضو بودن در گروهیه که همه در اون یک علاقه مشترک رو دنبال می کنن. شما میدونید که هر دو از یک چیز برابر لذت می برین، پس گفت وگو باید آسون باشه. هر چه قدر سن شما بالاتر میره، این نوع گروه ها محدودتر می شن، ولی واسه هر سنی گروه های مناسب زیادی وجود دارن.

 

     

  • یکی از آسونترین نوع گروه هایی که می تونین در اونا عضو شید، گروه های مربوط به تناسب اندام هستن.

 

2. واسه آخر هفته ها و عصرها برنامه بچینید

 

 

اگه برنامه تون اجازه می ده، خوبه از کسی دعوت کنین تا شما رو واسه رفتن به پارک، موزه، بازیای توپی و یا فعالیتای دیگر همراهی کنه. یکی از موضوعات کلیدی واسه اینکه از کسی دعوت کنین تا با شما وقت بگذراند اینه که برنامه داشته باشین. اگه بلاتکلیف هستین و نمی دونین چه کاری انجام بدین، ممکنه برنامه تون خوب پیش نرود.

 



 

3. کارهای داوطلبانه انجام بدین

 

افراد داوطلب در انجمنای خیریه و رویدادهایی مثل این، معمولا خود افرادی اجتماعی هستن. اینجور جایایی، محلی مناسب واسه اینه که مهارتای اجتماعی خود رو تمرین کنین. از چیزی نترسین، فقط به اونجا برید. کارهای خیریه، راه خیلی خوبی واسه اینه که وظیفه ی خود رو در قبال جامعه انجام بدین و به افراد فقیر و نیازمند کمک کنین.

 

4. هدفونا رو کنار بذارین

 

 

الان خیلی متداوله که مردم در جایای عمومی، هدفونای خود رو در گوش می ذارن و به موسیقی گوش میدن. با اینکه ممکنه گوش دادن به موسیقی بین رسیدن به محل کارتون لذت بخش باشه ولی فرصت گپ وگفت با مردم دور و بر تون رو از شما میگیره.

 

     

  • موقع شام به موسیقی دلخواه تون گوش بدین. واسه اجتماعی شدن، مردم باید حس کنن می تونن به شما نزدیک شن.

 

روش سوم: قابل نزدیک شدن به نظر بیایید

 

1. معنی شخصیت مغناطیسی رو درک کنین

 

شخصیت مغناطیسی عبارتیه واسه توضیحِ شخصیت افرادی که به اندازه ای دل پذیر هستن که مردم به طرف اونا جذب می شن. اولین قدم، لبخند زدن، ایجاد رابطه چشمی و استفاده درست از زبون بدنه. حال با اضافه کردن روحیات صمیمی، می تونین به شخصیت مغناطیسی دست پیدا کنین. اگه بخوایم مؤلفه های سازنده یک شخصیت عالی رو جدا کنیم، متوجه می شیم اصل کلام در نگاه افراد خلاصه می شه.

 

درون اندیشی یه قدم مهم واسه درک نگرشیه که حالا دارین. روزهای بد رو همه دارن، ولی داشتن یک نگاه مثبت باعث می شه از حس و حال بد فاصله بگیرین و حتی روی بقیه هم اثر مثبت بذارین.

 



 

 

2. مؤدب باشین

 

 

مردم بیشتر ترجیح میدن با آدمای مؤدب و خوش رفتار سروکار داشته باشن. یادتون باشه کلماتی مثل «لطفا» و «متشکرم» می تونن اثر خیلی داشته باشن. سعی کنین با نگه داشتن درب واسه بقیه و یا دست ودل باز بودن، شخصیت محترمی از خود به نمایش بذارین.

 

به همین دلیله که والدین از سنای کم می کوشند به فرزندان خود رفتار درست رو یاد بدن. «ادب» یار جدانشدنی اجتماعی بودنه.

 



 

 

3. از اخبار و رویدادهای روز باخبر باشین

 

مطلع بودن از رویدادهای جاری، بستری مناسب واسه موضوعات گفت و گوه. به روز بودن با دنیای دور تون هم دارای اهمیته. پس مطالعه یک روزنامه و یا سر زدن به یک سایت خبری رو، به کارهای روزانه خود اضافه کنین.

 

4. تمیز و منظم باشین

 

 

مردم تمایل دارن هم نشین کسائی باشن که به شکل معقولی تمیز و منظم هستن. با مسواک زدن، حموم کردن و پوشیدن لباسای تمیز به بهداشت خود اهمیت بدین.

 

5. تأثیرگذار و بانفوذ شید

 

تأثیرگذاری یکی از ویژگیای آدمای اجتماعیه. همه کسائی رو که روی بقیه اثرِ منفی دارن می شناسن. این آدما کسائی هستن که باعث می شن افرادی که با اونا رفت و امد دارن حس ناجوری پیدا کنن. برعکس اثرِ منفی، اثرِ مثبته. این افراد آدمایی هستن که در جواب «صبح به نه»، جوابای مشتاقانه و دل پذیری دریافت می کنن.

 

     

  • با داشتن رفتاری قابل احترام ولی صمیمی، دور و بر دور و بریا خود به شکل مثبتی تأثیرگذار شید.

 

همیشه خودتون باشین ولی این صفات اخلاقی رو هم اضافه کنین:

 

     

  • کمی حس طنز رو چاشنی صحبتای خود کنین.
  •  

  • با توجه و از خود گذشته باشین.
  •  

  • با وسیع کردن دامنه اطلاعات خود سعی کنین هر چه بیشتر باهوش و تأثیرگذار به چشم بیایید.

 



 

 

6. روی ویژگیای خود تأمل کنین

 

دنبال بخشایی بگردید که احساس می کنین نیاز به رشد و بهبود دارن. این بخشا می تونن مربوط به مهارتای اجتماعی، شخصیت و یا نگاه روزانه تون باشن.

 

برگرفته از: wikihow